BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Wednesday, March 20, 2013

Semuanya adalah dari Allah

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...
Allah yang Maha Kuasa, mencipta segala-galanya.



Dalam menjalani kehidupan ini, kita semua sepastinya hidup dalam keadaan bermasyarakat... punyai jiran, punyai rakan, dan yang lebih bermakna lagi mempunyai keluarga.. dan x perlulah untuk saye ajukan soalan kepada sahabat kalian akan apakah tahap kasih sayang kalian terhadap mereka-mereka ini... sepastinya kalian amat menyayangi mereka... subhanallah, nikmat kasih sayang yg diterbitkan oleh Allah kedalam hati kita..



kita juga mesti tidak akan sanggup untuk membebankan mereka dgn masalah kita kan.. namun,, apakan daya, terkadang,, ssuatu perkara itu memerlukan pertolongan dn bantuan drpd mereka... sebaab itulah, kita kene fikir.. Allah tidak meletak kita pada ssuatu keadaan mahupun tmpat tanpe ade ape2 tujuan.. semuanya mempunyai matlamat yg ingin dicapai..
kita dikurniakan sahabat,jiran dan keluarga adalah untuk membantu kita dalam kesusahan dan banyak lagi.. mungkin dari satu sudut, ianya kelihatan menyusahkan.. namun, sedarkah akan hikmah disebaliknya?? jika penyatuan hati itu ikhlas semata-mata kerana Allah, maka setiap pertolongan itu akan membuahkan lagi kasih sayang sesama kita, ukhwah fillah itu akan terus mekar dan silaturrahim itu akan berpanjangan..
secara automatik, segale prasangka buruk dapat dihapuskan.. Allahuakbar!! hebat sungguh perancangan Allah,,, amat beruntung bagi mereka yg sentiasa bersangka baik padaNya..



 dan, jika dilihat pade sudut len lagi, kite akan mengetahui bahwe yg sebenarnye bukan mereka yg membantu kite menyelesaikan masalah, tetapi Allah yg mnyelesaikannye.. ingat, makhluk itu tidak berkuasa, hanye Allah yg berkuasa.. andai kite lihat dari segi zahir , mereka bertungkus lumus membantu kita sehingga terpakse berkorban ape saje, namun sedarlah.. mereka hanye perantara.. Allah yg memberi kudrat kepade mereka untuk membantu kite.. maka, dari segalenye dari Allah..

Pahala bagi mereka adalah apa yg mereka kerjakan dan bagi kita yg menerima bantuan, ingatlah bahawa semuanya adalah dari Allah, maka tatkala menerima bantuan, ucapkanlah syukur kepadaNya,, Alhamdulillah,, terima kasih ya Allah

- kadang2 kite merase terlalu terhutang budi dgn manusia, sehingga melupekan bahawe pade Allah lah sepatutnye kite mmpunyai rasa sebegitu.. astaghfirullah hal azim, maafkanlah kami andai selama ini kami membelakangimu samada secare sengaje ataupun tidak -

** sayang dan cinta pada Allah mesti dipupuk**

0 comments: