BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Thursday, July 21, 2011


Bismillahhirrahmanirrahim...
Alhamdulillah...syukur yang tidak terhingga kepadaNya masih mmberi peluang padaku untuk meminjam kepunyaanNya... smoga aku masih mmpu menggunakannya pada jalan yang benar.. insyaAllah...

ehhhhh... comelnye....
ha... agak2 apalah yg comel??
rupe2nye... blog saya ni dah boleh pakai make up balik... pewwiittt... comelnye....
hehe... gembiranya.....
smoga kawan2 pun turut terhibur mmbaca entri saya ni sbb dah ada warna2 yang boleh merangsang kita untuk mmbaca,,,,
hemmm... baiklah... jika diteliti balik.. alhamdulillah.,, x sia2 saya sabar... mmg betul janji Allah... cume apa yng penting apa2 masalh yg dihadapi refer Allah first & terus mngharapkan pertolongan dariNya... bukannya makhluk... lau makhluk pun mereka hnya perantara.. tapi yg wajib diyakini ialah sumenya adlah dari Allah...

ermmm... mai kita mulakan apa la yg saya nk kongsikan.. hehe

MALU...
agak2 ape lah malu 2??
sblum mulakan maaf ye... sbb saye x pandai nk berkata2... cume ni jer yg mmpu saya dakwahkan... insyaAllah...so,, saya akan pergi dngn cara yg sangat santai...mungkin...insyaAllah
baiklah... malu .. apa itu malu??
malu ni macam kite kene suatu perasaan atau sikap yg telah menjadi fitrah kepada mereka yg bergelar manusia terutamanya ,,, x kira lelaki atau perempuan...
kawan2 mesti pernah dengar kan,, ada satu hadis yg memberitahu bahawa Rasulullah s.a.w, adalah seorang yg malu bahkan LEBIH MALU DARIPADA SEORANG WANITA...
Ya Allah... macam mane 2... hebatnye baginda... malu rasenye sbb masih x sampai tahap itu,,, sedangkan perempuan lah yg sepatutnya memegang tahkta makhluk yg paling malu... tapi bile lihat sekarang... nampaknye.. mungkin keinginan itu hanya akan menjadi satu khayalan kerana ianya xkan berlaku..
oleh itu,,, kawan2 ... saya mohon agak sama2 kita semua cetuskan satu revolusi yg mane... pompuan akan menjadi yg sepatutnya fitrahnya kehendaki iaitu malu sentiasa menguasai diri bahkan mnjadi motto hiduppp..

sahabat.. cube renung seketika
"saya malu nak cakap mencarut sebab saya khuatir saya akan menjadi fitnah pada agama
saya malu nak msg dngn bukan muhrim tanpa ada urusan yg penting sebab saya bmbang Allah akan marah pada saya.,.. saya malu nak pakai pakaian ketat lagi jarang,, sebbab saya kesian bakal suami saya mendapat sesuatu yg tidak special lagi... saya malu nak tunjuk aurat  sbb saya takut nnti saya kene seksa,,, saya malu nak tinggal solat sebab saya takut nanti saya kene azab yag amat berat,,,,saya malu nak rebut jawatan sebab saya takut nnti saya x mmpu nak jawab pada Allah jika saya kalah... saya malu nak menagih kasih pada makhluk sebab yg bagi pinjam rasa kasih itu adalah Allah... saya malu nak curang dengan Allah sebab Dialah yg telah memberikan segla2nye pade saye... saya malu nak adu masalah pada makhluk sebab Allah nampak apa yg saya cite kat makhluk tnpa merujuk padaNYe terlebih dahulu... saya malu.... "

ha.. kawan2.. sebenarnye banyak lagi tau... cume.. saya nak bagi kawan2 saya yang smemangnye bijak ni,, memikir sendiri dan saya tahu kalian lebih berilmu dari saya.. insyaAllah.. maaf diatas segala kekurangan...
~~ jom solat awal waktu~~

0 comments: