BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Monday, July 11, 2011

@@ menangisla kawan@@ ha.. macam 2 la

Bismillahhirrahmanirrahim…

‘menangislah kawan’… hem,, agak2 dari mane lah perkataan ni saya kutip..
Bagi individu yang suka akan kanak-kanak dan gemar menonton cerita kartun pasti akan tahu ,, dari mana agaknya saya ambik perkataan ni..
Baiklah. Sebenarnya saya ambik perkataan ni daripada Patrick sewaktu dia ingin menenangkan perasaan sahabat baiknya,, iaitu Sponge Bob kerana mengalami tekanan yang sangat hebat sepanjang tempoh pekerjaannya dengan Mr. Crab yang kedekut itu..
Ooooo.. jadi aina ni suka tengok hasil kerja Yahudi!! Bagi benefits kat diorang eh???
Astaghfirullah hal azim,, suadara2 ku sekalian,, macam mana nak explain ye..
Memang la benda ni hasil Yahudi,, tapi dalam suasana hidup sekarang yang hampir 97% milik Yahudi, kita seharusnya lebih bijak untuk meneruskan kehidupan yang sentiasa diancam kesejahteraannya oleh musuh agama Allah,, contohnya menerusi cerita2 ni,, kita boleh mengambil pengajaran2 yang berguna dengannya,, sama jugalah dengan facebook, friendster,twitter,blogger & so on.. jadikan ia sebagai suatu medium bagi kita untuk menyebarkan dakwah.. Oleh itu, jika ada orang yang tidak dikenali , request sebagai friends dalam facebook tu, approve la… ini kerana kita bukannya diwajibkan untuk menyebarkan dakwah kepada orang yang kita kenali sahaja.. Namun, dewasa ini, masih ramai yang telah menyalahgunakan laman2 sosial ini sekaligus seakan-akan membantu golongan Yahudi dalam mencapai matlamat mereka untuk menghancurkan umat islam. Ha.. maka disitulah terhalangnya penggunaan bagi individu itu untuk menggunakkan bahan-bahan ini..
Menjejakkan kaki ketempat-tempat yang sedang panas dengan peperangan bagi kita amat sukar sekali kerana terdapat banyak sangat syaratnya.. bahkan sebagaimana yang kita tahu,, sudah ada para penegak agama Allah yang telah bepergian ke sana.. Oleh itu, sebagai umat Islam yang sangat cintakan agamanya.. terdapat banyak perkara yang boleh kita lakukan untuk menentang golongan kafir laknatullah ini.. Antaranya ialah memanipulasikan alatan-alatan jahat mereka kearah perkara yang boleh menaikkan serta menguatkan agama islam, mencuba untuk memboikot barangannya semampu yang mungkin,, menerapkan pegangan agama yang mantap dalam diri setiap umat islam terutamanya dalam kalangan pemuda dan pemudi..senang citer camni la.. hidup di dunia yang serba canggih ini, maka corak peperangannya juga perlu canggih bahkan dapat menebuk sebuah lubang pada alatan moden mereka untuk dijadikan sebagai salah satu saluran untuk menyampaikan dakwah islamiyyah..
Astaghfirullah hal azim,, janganlah beranggapan saya sedang menegakkan sesuatu yang ternyata salah kerana jika kita fikir kembali,, fenomena ini sentiasa berlaku bahkan semakin menjadi-jadi dewasa ini… maka, jika kite terus meninggalkannya tanpa sebarang tindakan umpama membiarkan sahaja orang mencucuk badan kita dengan pedang tanpa sebarang serang balas dari pihak kita, dan last sekali menemui ajal dalam keadaan sia-sia kerana sipencucuk pedang itu masih hidup dan boleh mencucuk generasi kita yang seterusnya.. Oleh itu, sukalah kiranya, jika tazkirah pada kali ini dapat dikembangbiakkan oleh sahabat-sahabat sekalian dalam menjalani kehidupan seharian dengan mengaplikasikannya,,, hemm… insyaAllah..

Baiklah… hehe.. rasanya macam x masuk lagi akan tajuknya…huhu… maaf ye.. yang tadi tu mungkin satu pendahuluan atau pembakar semangat kepada kita semua… hehe ( bajet pandai lak aku ni)…
Astaghfirullah hal azim,,, semua itu datangnya dari Allah.. aku hanyalah insan yang sangat lemah dan hanya menjadi perantaraNya untuk menasihati kita semua.. InsyaAllah..
Hem… menangislah kawan.. saya akan cuba ringkaskan perkara yang hendak saya sampaikan ,,insyaAllah
Tak kiralah kita berada dalam waktu senang atau sedih atau susah atau gembira.. kita mestilah sentiasa ingat akanNya.. Bahkan sentiasalah mencuba untuk menitiskan airmata setiap kali tangan berdoa memohon nikmatNya.. lepas 2,, Allah is the first.. ini bermakna sebelum kite cite apa2 kat orang len ataupun kat diary kita, pastikan Allah adlah yang pertama mengetahuinya…. Kerana Dialah yang sumber penyelasaian segala masalah…
Smoga apa yang baik itu, sama2 kita ambik pengajaran untuk disampaikan kepada teman-teman kite yang tidak berkesempatan atau berpeluang untuk menghadiri majlis ilmu ini.. insyaAllah….
KAMI SAYANG ISLAM!!!!

1 comments:

Maicher said...

suka coretan aina hop ni.
bagus bagus.

semoga mendapat keredhaan-Nya
insyaAllah.^^

bui-bui.