BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Wednesday, March 22, 2017

Appreciate

Salamun alaik.
Cuti yang diisi dgn aktiviti2 sangat bermakna bagi saya. Berbanding cuti yg hanya diisi dgn tidur berjam2 atau berehat semata2. Hee... Mungkn jua kerana diri ni sudah terbiasa beraktiviti setiap hari, jadi agak kekok untk bertukar pasif seketika.
Apapun. Alhamdulillah.

Disini, suka untuk saya ketengahkan fahaman tentng bersyukur. Bersyukur dengan setiap inci nikmat yang telah Allah berikan. Perkara ini amat penting kerana ramai dlm kalangan kita, termasuk saya.. Terkadang condong kearah tidak bersyukur. Akibat terlampau mengimpikan perkara dihadapan yg belum pasti.

Sebagai contoh, mengeluh atau bosan dengan kehidupan yang serba kekurangan dan mendambakan kehidupan yg serba kemewahan. Haaa... Inilah yg bole menjurus kita ke arah kufur nikmat.

Senang ceritanya, setiap apa yg kita miliki sekarang , hendaklah kita syukuri. Hendaklah kita hargai dan manfaatkan ia sepenuhnya. Kerna sudah pasti nikmat itu tidak kekal.

Tapi ,, itulah manusia, mudah lupa untuk bersyukur dan sentiasa merasakan diri dizalimi. Sedangkan dialah yg sedang menzalimi diri sendiri kerana membiarkan tanggapan ini bersarang dalam benak fikiran kita. Allahu.

Sesungguhnya, Allah yg maha pengasih itu tidak pernah menzalimi hambanya, bahkan sentiasa memberikan yg terbaik.

Lastly, I'm inviting all of you to appreciate with what we have now. I mean right now. Neither further nor before.

Sincere appreciation : never miss anything in front of you

0 comments: