BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Saturday, October 22, 2011

<><><> Subhanallah <><><>

Bismillahir rahmanir rahim...
Segala puji bagi Allah kerana memberi aku peluang untuk menatap dan melihat makhluk ciptaanMu..
Terima kasih Ya Allah kerana memberiku peluang untuk bertebaran dibumi ciptaanMu ini...
semoga aku mendapat pelajaran dariNya... dalam usaha menjadi hambaMu yang sentiasa bersyukur... insyaAllah..

Kawan2... kali ni saya nak kongsi sesuatu dengan kawan2.. hehe
tapi sebelum 2,,, saya harap agar kawan2 sume sentiase sihat baik dari segi jasmani lebih2 lagi rohani... insyaAllah... sama2lah kita meniatkan setiap pekerjaan yg kita lakukan seharian keranaNya agar ianya mampu memberatkan mizan kita kelak.. insyaAllah...

Baiklah... baru2 ini,,, saya dan sahabat2 pompuan  telah menggunakan mase satu hari utk menjelajah bumi... hehe.. macam banyak je tempat yg aku pegi... x de lah... saya and rombongan pegi jalan2 ke melaka... bandar bersejarah.. tapi kat sini bukannya nak cite pasal  melaka,, saya nak kongsi gambar dengan kawan2 semase saya pegi sana... subhanallah... sungguh indah ciptaan Allah... smoga kita dapat ambik pengajaran darinya ..insyaAllah..

Ya Allah... comelnyee... pandai diorang posing kan... ni mesti kawan baik ni.. hehe

Ya Allah... sakit kepala sei tengoknye... huhu... bagus la monyet ni..mcm2 gaya la... kreatif betol...
Alalala.... kiutnye.. mcm kucing jiran la plak.....

ni plak... ikan arapaima,,,ikan air tawar terbesssssaaarrrr didunia.... ya Allah.. takutnye... bayangkan,, masa saya tengok dalam kolam 2... saya juz nampak warna gelap je.. saya intai2 ke dalam kolam 2... pastu tiba2... kawan saya cakap.." aina,, bahaya la.. kang dia sambar kau baru tau..." lepas 2... barulah saya tau kenape saya x nampak ... rupe2nye, ikan tu very very big and warne hitam..takutnye.... Ya Allah,, terima kasih kerana msih mmberi peluang kpdku untuk menghirup udara dimuka bumi ni... Alhamdulillah..

ni pun same... tengok la ye

yang ni plak,,, skali tengok macam selipar... tapi kalau tengok betul2.... masyaAllah,, ni adalah salah satu ciptaan Allah yg sangat bahaya and terkenal dgn bisanya... maka berhati2lah semasa bertebaran dimuka bumi Allah.. insyaAllah

Baiklah sahabat2 sekelian.. saya rase ni pun cukup la ye... ade lagi gambar nye.. tapi saya amat sure kawan2 mesti da pernah tengok bahkan lebih advance dari saya..
moga2, dgn perkongsian ni akan menambahkan dan memperkukuhkan keimanan kita akan kekuasaan Allah.. ssungguhnya dariNya kita diciptakan dan kepadaNyalah kita akan dikembalikan... sma2lah kita merenung atau bermuhasabah akan perbuatan dan tingkah laku harian kita...
elakkanlah daripada membiarkan kebatilan menguasai diri dan berhati2lah dalam menjalani kehidupan yg serba cabaran nie..

em,, eh.. lupe lak nak gtau...
cube kite tengok,, sume ciptaan Allah sngt indah dan mmpunyai kelebihan masing2... begitu juga dgn kita.. bahkan kitalah makhluknya yg paling indah... mmpunyai sume sifat dan akal fikiran yg x dianugerahkan kepada makhluk len... maka, jgnlah kite persiakan akal ini... jangan letakkan nafsu dihadapan, tetapi utamakanlah Allah dalam setiap amalan...
InsyaAllah.. semoge input yg serba kekurangan ini dpt kita jadikan pengajaran..
sedarlah,, betapa lemahnye kita dan betapa perlunye kita kepada Allah...
berkelakuan baiklah kepada makhluk..

Assalamualaikum

0 comments: