BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Sunday, October 23, 2011

Ya Allah,, i need to be strong!!!!.. please help me..=(


Bismillahhir rahmanir rahim...
Ya Allah, pencipta segala2nye..
Engkaulah Sang Perancang yang Maha Agung..
Peliharalah aku dari segala kejahatan yang datang dri langit mahupun dari bumi..
permudahkanlah aku dalam sgla urusan.
Ya Allah,, andai itu takdirku.. golongknlh aku dlm golongn mereka yg redha..
matikanlah aku diatas jalanMu, serta jauhkanlah aku dri azab seksaMu...

kawan2 ... sbnarnye saya nak share something ngn kawan2...
maafla.. sy mmg cmni.. suke cite kat org pasal saye..hehhe

maaf jika ianya x berbntuk ilmiah.. tapi, kwan2 pasti dpt ambik pngjaran drpd kisah ni...
baiklah.. terus trng saya ckp,, hati sy msih berdegup kencang masa menulis post ni..
nak tau x sebb ape??
hem,, cmni.. hari ni parents saya x de kat umah sbb nak hantar atok kat airport... untuk pergi Mekah... x pe
la.. yg ni x jadi masalah atau kerisauan pada saya.. tapi hati mula berdebar apbila umi saya minta sy untk mngambil adik2 kat sekolah.. pakai motor..
Ya Allah.,, tersentap sy mendengar permintaannye... namun saya x lah tolak.. sbb kat umah skrng hanye saye sorang je yg ade... so, sayalah insan yg terpilih utk pergi mngambil adik2 saye..(bunyi cam bangge je)
mslhnye bukan saye x nak pergi ambik... tapi naik motor!!
saya dah lame x naik motor.. so takut la jugak.. kang jadi pe pe ke...kalau jadi kat saye x pe.. tapi saya khuatirkn adik2 saye... saya sayang mereka...Nauzubillah... 

tapi,, nak x nak saya kene pegi jugak...
so.. sya mohon pada Allah spaya dipermudahkan urusan saya... andai berlaku apa2 pada saya ... saya berharap agar sy terglong dlm golongn mereka yg diredhaiNya..
selain berdoa.. sya juge berusaha.. ha usaha mcmmane 2?? saya telah try test naik motor tadi... nak tau saya ni boleh lagi ke tak... almaklumlah,, dah lame x naik kut...

ha.. kawan2.. mungkin nmpak senangnye masalah ko, aina.. tapi kite sume len kan... bentuk ujian pun len..
hanye Allah je yg tau ape perasaan saye sekarng... betapa bimbngnye saye, hanya Allah yg faham..
inilah saye.. hmbe yg sngat lemah & sntiasa mmerlukanNya dlm setiap urusan..

em.. baiklah,, ape pngajran g dapat diambik dari sini ialah:
  • cubelah semampumu utk mengembirakan hati org tersayang.. especially parents
  • hargailah jase ibubape kite dan cubelah atau berusahalah mengurangkan beban mereka
  • bergntung dan letaklah sepenuh pngharapan kepada Allah dlm setiap urusan kita
  • jangn cari Allah mase susah saje.. tapi mase senang juge
  • berusahalah sedaye yg mungkin untk mnjadi hambeNye yg bertaqwa
  • fahami betol2 rukun iman dan islam serta amalkanlah ia dlm khidupan seharian
  • referlah segale maslah padeNye,, and berserahlah padaNya
Ya Allah,, aku mohon agar aku x tergolong dlm golongan mereka yg engkau murkai..
bantulah aku untuk mmahami dgn benar dan betul akan ajaran islam..
peliharalah aku ya Allah..
maafknlah jika aku tersasar,, bawalah aku kembali.. astaghfirullah..
smoge kita dpat amalkan setiap yg kita dakwahkn..

Astaghfirullah hal azim..
smoge entri yg biase2 ni dpt kita jadikan pengajran..
x kire besar atau kecik kite punye masalh.. teruslah ingat akan Die..
betapa perlu and pentingnye pergantungn kite kepadaNya..
ssungguhnye Die x perlu akan kite, TAPI.. kite yg PERLU padaNya
use this formula in order to be the best muslim..
DOA+ USAHA+ TAWAKAL+REDHA+ SYUKUR

tambahan sikit.. kite x tau ape akan jadi kat kite lepas ni, esok , lusa, tulat, tulli...
kite x tau.. adkh masa tu kite masih dpt berjalan, atau masih boleh bernafas??
mka, sentiasalah berusha tuk mnjadi hambeNye yg soleh dan sntiase mentaati perintahNye..
insyaAllah..
ingat.. ajal maut x mnunggu kite,, bile cukup time..  x de perkataan " wait!!! i nak pray jap!!!" NO AND NO...
so , lets use this time to be near with Him and do everything as the best as we can be...
i love Allah...

Amin

1 comments:

Anonymous said...

hahaha......dlm kesepian melnde....ketwe mule bermain diminda...itulah kesan lpas mmbce post dri mek kalate....tahniah la ko...!!! t da boleh la raye thun depan konvoi nek moto.....kek atas 2 msjid kek melako 2....???