BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Saturday, July 6, 2013

Cari jalan utk dekat dengan Allah

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang,
smoga sahabat2 semua berada dalam keadaan sihat dan menjalankan amal ibadat dengan baik..


Alhamdulillah, seminggu baru ni saya mengalami sedikit ujian iaitu sakit mata. Allah2, alhamdulillah, kini semuanya telah kembali pulih dan sembuh.Baiklah, kini saya merasakan diri ini makin berani mencabar kekuasaanNya menerusi perlakuan yang bertentangan dengan perintahNya, Allah2. Jika terus membiarkan diri kosong daripada mengingatiNya, kemaksiatan ini tidak lagi dianggap sebagai satu kesalahan. Namun, Allah itu amat penyayang dan pemurah, berkat rahmatnya dan doa-doa orang yang soleh yang sentiasa mendoakan seluruh muslim untuk mencintai Allah yang maha satu maka diri ini diletakkan dalam kelompok orang-orang yang sentiasa mengingatiNya. Alhamdulillah3.



Hidup jika hanya melihat kesalahan orang lain, kita tidak akan pernah berjaya melihat diri sendiri,
kita tidak akan pernah berupaya untuk menjadikan diri kita dalam golongan mereka yang sempurna.
Bukan fizikal yang menentukan bahagia, bukan lancang berbicara yang menentukan banyakknya ilmu kita, namun cukup dengan akhlak kita dengan al Khaliq.. Allah3..

Pelajarilah dan terimalah ilmu drpd sesiapapun kita ketemu,,
ingat, kita adalah apa yang kita lihat, apa yg kita dengar dan apa yng kita baca,
sebenarnya, saya berasa amat tertarik dengan kupasan kata-kata motivasi yang sering diutarakan oleh para2 ahli motivasi khususnya Dr Muhaya. Alhamdulillah, berkat belas kasihan Allah, saya diberikan kefahaman akan mesej yg hendak disampaikan oleh Dr Muhaya.



dan kini, saya sedang mengaudit diri menerusi kata-katanya. Alhamdulillah, ianya membuatkan saya rasa berpuas hati dan mengetahui bahawa hidup ini hanya untuk Allah semata-mata. Jaga perlakuan diri , maka yg lain akan mengikuti...

- sentiasa berusaha utk membahagiakan org lain dan tanya diri atau reflek pada diri jika berlaku apa2 masalah atau perkara yg menggusarkan diri, Allah itu Maha Dekat, sentiasalah berfikiran baik -

Alhamdulillah, kesimpulannya, berusahalah menjadi hambaNya yang baik dan bahagia didunia dan diakhirat mnerusi fill up diri ini dgn zikirNya.

0 comments: