BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Thursday, July 11, 2013

Hati-hati cium tangan

Assalamualaikum semua.. smoga berada dlm keadaan yg sihat hendaknye.. inshaa Allah..
dipagi yg penuh berkat ini, dibulan yang penuh maghfirah ini, alhamdulillah kerana kita masih berpeluang untuk melaksanakan ibadah puasa..
oleh kerana, kelas saya terpaksa dibatalkan pada pagi ini, maka, suka bagi saya utuk menconteng sedikit dilaman blog kesayangan ini.. huhu.



inshaa Allah, kali ini saya ingin mengutarakan satu perkara yg penting iaitu mengenai cara kita bersalam..
hemm.. bunyi macam,, tak nampak sangat kepentingannye kan.. tapi, saya ingin memberitahu satu perkara yg amat penting yg mana bagi saya ini merupakan ilmu yg baru iaitu, perasan tak, kalau kita nak salam, kita mesti akan tundukkan badan atau tundukkan kepada...
haa... hati-hati tau, saya bukannya nak kata tindakan ini salah tetapi tindakan ini boleh jadi HARAM jika kita tunduk untuk mencium tangan org yg lebih tua sama seperti keadaanya kita ruku' dalam solat. Hal ini kerana, jika kita tunduk seperti dlm keadaan rukuk , maka ia seolah2 kita sedang menyembah . Sedangkan hanya Allah yg berhak disembah, makhluk tak berhak disembah.


Mungkin kita tak perasan tentang perkara ini, kerana sudah menjadi kebiasaan bagi kita bahkan ianya merupakan satu lambang penghormatan bagi masyarakat kita. Maka, usah risau, kita masih diharuskan untuk mencium dan mesti menghormati org tetapi, kita tetap mesti berhati-hati agar tidak mengundang kemurkaan Allah.. inshaa Allah

ok... inshaa Allah, stakat tu je la dulu kot.. saya pun da nak pegi kemas-kemas barang ni,, almaklumlah nanti nak jalan jauh.. huhu.. moga2 niat saya tuk bukak puasa ngan family tercapai dgn baik.. inshaa Allah
~ dalam hati ada sayang ~

0 comments: