BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Sesungguhnya segala yang baik itu adalah dari Allah...
& yang kurang itu adalah kelemahan diriku...

.::KERANA,,INILAH USAHAKU UNTUK AGAMAMU YA ALLAH...::

Sunday, November 3, 2013

Serah padaNya..

Assalamualaikum semua !!!
hehe... Allah2... da berkurun rasenye tak menge'post' kat blog tercinta ni..
saya berharap agar sahabat2 sekelian berada dalam sihat sejahtera hendaknye... 
bukan sahaja sihat fizikal, malah mental juga mesti sihat kerna yg dalam akan mempengaruhi yg luar... :)


Sebenarnye, skrng ni saye sedang meniti fasa-fasa peperiksaan.. so, sepatutnye saye berada di meja dan mengulangkaji pelajaran buat mase skng ni kan... tapi, biase lah, bile bace je, jenuh jugak, tepu gak otak.. so, dengan mencoret di blog ni seolah2 saye sedang merehatkan diri sekejap dari menelaah buku2 tu.. ( poyo je, mcm da banyak je bace)..

Hem, skadar meluahkan ape yg terbuku di hati,, mmm,, benarlah.. dalam hidup ni,, kite ambillah yg perlu sahaja, jika berlebihan atau berkurangan akan memberi kesan yg buruk kepada kite.. mungkin...



dalam hidup ni, pelbagai telatah dan ragam dapat kite lihat,, ade yng gemar mengalah tak kurang ade yang mementingkan diri.. jika diserabutkan kepada dengan perkare2 itu, maka yg berpenyakitnye adalah diri kita juge,, hem,, konklusi yng terbaiknya ialah kembali kepada Allah dan mohon kepadanye agar dipermudahkan segala2nye serta menjauhkan kite semua daripada segala bahaya..

bagi saya, pandanglah mereka smua dengan pandangan kasih sayang, bukannye asyik mencari salah dan mengeruhkan lagi keadaan.. hati itu milik Allah, dan hanye Dia yang berkuasa mengubahnye, maka, jika hendak tackel hati orang hendaklah kita tackel pencipta hati itu dulu iaitu Allah... dengan menghiasi hidup dengan perkara yang baik dan bukan menjadi punca berlakunye permusuhan.. inshaa Allah..
Terkadang, kita ingin benar agar orang memahami diri kita, namun pernahkah kita mencuba untuk memahami orang disekeliling kita.. jika benar kita telah cuba untuk memahmi maka, masalah ini tidak akan timbul... Allah2.. 

 ' Allah uji tanda sayang, Dia hanye ingin tahu di saat getir ini siapakah yang akan menjadi tempat mengadu si hamba itu, apakah sikap yang akan ditonjolkan oleh si hamba itu diwaktu sukar ini.. '

- Andai hamba itu tahu bahawa ujian itu hanye sementara, nescaya berebut2 la ia untuk melepasi ujian ini dengan penuh kejayaan dan keredhaan Allah -



Sahabat,,
hari ni 4 november 2013, maghrib nanti akan masuklah bulan Muharram.. maka ianya merupakan permulaan lagi sekali untuk kita,, mulakanlah ia dengan baik agar pengakhirannya juga baik.. tinggalkan segala nista di hati dan hiasi dengan bunga2 sakinah agar kitalah hambaNya yang terpilih.. inshaa Allah.



Salam muharram..

0 comments: